MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Wednesday, October 21, 2009

FAMILY GATHERING


Sebulan atau 2 bulan sekali saya dan kakak-kakak akan berkumpul untuk family gathering , masa awal bulan Syawal yang sudah kami berkumpul di rumah saya so untuk penutup bulan Syawal ni kami semua berjamu selera dan berkumpul di rumah kakak saya pulak . Memang macam tu la rutin saya dan kakak-kakak , kami dan family akan berkumpul untuk catch-up dan releks bersama . Kami akan bawa pot luck dan makan-makan , cerita-ceriti dan lepak saja la .

Plan asalnya saya nak buat cake atau cupcakes untuk Adam , tapi tak sempat sebab hari sebelumnya kami sekeluarga gi beraya sampai ke malam , bila balik rumah saya dah penat nak buat cupcakes . So , saya pun beli saja cheese cake dan bawa ke rumah kakak untuk jamuan birthday ringkas untuk Adam ni , apa pun Adam happy......


Tiup lilin tu Adam.....hehehe.....tapi Adam diam saja dan senyum , dia tak tau lagi macam mana nak tiup lilin so kak Lina yang tolong tiupkan .


Menu yang saya dan kakak-kakak masak untuk jamuan kami sekeluarga pagi tu , serba ringkas tapi yum..yum....ok la...

Jamuan raya terakhir sebelum bulan Syawal berlalu , suasana raya memang terasa di sebab kan ada lampu pelita di sepanjang jalan ke dewan yang di ada kan majlis jamuan ni , anak-anak saya seronok la tengok pelita sebabnya kalau balik raya di kampung tok & wan di Jelebu saje baru jumpa pelita atau panjut ni...

Bulan Syawal pun dah berlalu tapi kenangan indah semasa di bulan Ramadhan dan Aidilfitri sentiasa tersemat di ingatan saya ni , insyallah tahun depan kita semua akan bertemu dengan bulan Ramadhan dan Syawal lagi...........

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .