MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Tuesday, August 24, 2010

MALAM MINGGU


Hari ni dah masuk hari ke 14 Ramadhan sekejap je dan lagi 2 minggu akan bulan Syawal akan menjelma serta Aidilfitri . Malam Sabtu yang lepas saya dan keluarga sempat ke jalan TAR tujuan saya ke sana nak cari kain untuk baju saya dan 2 orang anak perempuan saya tu . Pada awal pagi Sabtu saya dah ke Nagoya berdekatan rumah saya ni tapi tak ada kain yang sedondon dengan warna baju raya kami sekelurga tahun ni . So sebelah malamnya kami pergi ke jalan TAR walaupun kami pergi dah agak lewat malam tapi masih ramai orang di bazar Ramadhan sampai nak jalan pun susah laaa berhimpit-himpit .
Nasib baik la saya masih sempat pergi ke Kamdar dan masa sampai tu Kamdar dah nak tutup so saya dan keluarga cepat-cepat pergi bahagian kain dan ada kain yang sesuai untuk saya serta anak-anak hmmm leganya . So sekarang ni saya dalam proses nak jahit baju raya untuk diri sendiri dan anak-anak pula .
Memang tiap-tiap tahun saya akan pergi ke jalan TAR ni sebab ada banyak sangat kedai kain so banyak la pilihan sama ada dari segi harga dan jenis material kain . Tahun ni pun saya masih pilih kain 100% kapas untuk baju kurung saya dan anak-anak . Kain cotton lebih selesa dan tahan lasak dan boleh dipakai sampai ke petang . Tambahan lagi bila beraya di rumah mertua saya memang banyak habiskan masa di dapur la melayan ahli keluarga dan saudara mara yang datang beraya .
Selalunya selepas zohor baru kami dapat jalan-jalan beraya so tahun ni saya dah siapkan 2 pasang baju kurung untuk diri sendiri dan 2 orang anak gadis saya tu dan kami akan pakai baju raya tahun lepas yang masih cantik lagi . Selain tu saya buat juga dress baru untuk Adlina dan blouse untuk Aisyah dan baju melayu untuk Adam pun dah lama saya siap jahit sementara untuk t-shirt / seluar jalan Adam , saya beli saja . Kasut raya pun saya dah siap beli untuk 3 orang anak saya ni dan baju melayu untuk cik abang saya ni dah lama disiapkan sebelum bulan Ramadhan lagi . Syukur la saya dah dapat siapkan semua persiapan untuk menyambut Aidilfitri tahun ni . Seminggu sebelum raya baru la saya mula buat sedikit biskut raya adalah dalam beberapa jenis dan saya akan buat juga biskut untuk dibawa balik ke kampung . Moga segala yang kita rancang akan berjalan lancar insyallah..

Suasana di jalan TAR

3 comments:

  1. Salam nani, raya tahun ni tak balik jitra keee..kot2 nanti leh jumpa kan

    ReplyDelete
  2. Salam, kak nani sy betol² impress ngan akak la..sumer akak teror..masak..jahit...perhiasan rumah....akak eceli amik tempah bj kurung dak? klu nk tempah skrg amik lpas seminggu raya leh dak? sajer tanyer..hehe

    ReplyDelete
  3. wlksalm k Zuwaidah, raya tahun ni tak balik Jitra la kak lagi pun rumah parent saya kat Jitra tu dah dijual lepas mak dan abah meninggal semuanya dah tinggal jadi kenangan saja..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .