MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Tuesday, February 16, 2010

TIN-TIN


Salam petang Selasa , kejap je dah habis cuti raya cina cuma anak-anak yang masih lagi cuti sampai la hujung minggu ni . Macam mana cuti anda semua , saya memang berjalan ke sana ke mari la . Start dari hari Sabtu sampai la malam tadi baru saya balik ke rumah . Memang banyak cerita yang saya nak buat entry tapi slow-slow la saya masukkan nanti dalam blog saya ni.

Ooo ya dalam entry kali ni saya nak kongsi koleksi tin-tin cute saya ni , dah lama juga saya mula kumpul tin-tin ni semenjak anak-anak bagi present tin untuk birthday saya yang lepas terus saya jadi minat nak kumpul . Selalunya masa balik ke kampung saya sempat singgah ke Nilai 3 dan beli tin untuk tambah lagi koleksi dan bila dah banyak baru la saya keluarkan dan display . Bila dah banyak-banyak macam ni best pulak saya tengok , 2 orang anak perempuan saya pun geram je tengok tin-tin ni dan bagi kata-kata semangat pada saya untuk tambah koleksi lagi hehehehe...


So , buat masa sekarang ni saya susun dulu tin-tin saya ni di atas kabinet bersebelahan meja computer saya so mudah la untuk saya tengok masa duduk mengadap computer ni ishhh bestnya toleh kiri ada tin-tin cute dan bila dongak ke atas ada pula koleksi teko-teko mini....

Di sebabkan koleksi vintage porcelian saya dah hampir sampai target yang saya tetapkan sekarang ni saya dah beralih minat pula nak collect tin-tin cute . Masa dating dengan Chemp kat Amcorp dulu saya sempat le belajar cara-cara nak menghias stail english decor ni dari Chemp , thanks ya sis dan bila saya singgah kat meja yang ada jual english decoration items saya jadi bekenan pula tengok kat tin-tin yang cute miut ni .




My cup cakes tin , tin teko dan macam-macam tin yang cute . Bestnya hari Ahad ni saya nak gi Amcorp lagi dan cari tin-tin yang cute untuk tambah koleksi lagi . So , jom kita collect tin pula hehehe....

5 comments:

  1. salam kak..wahhhhhhhh patutlah tsedak..namaku disebut rupanya..hihihihiihi..memori tin kat amcorp..ingat lagi kak???Tipahhhhh tertipuuuuuuuuuuuuu ya amponnnnnnn..hihihihihi..cutekan tin2 tuh..anak2 wat main masak2 pon-x der lah seriau semacam..huhuhuhuuu..ok ka..selamat collect tin2 ya..

    ReplyDelete
  2. Walaikslam Chemp ,
    La cepat2 minum air hehhe ye la memori beli tin di amcorp le hahaha sabar Chemp sabar tu la Tipah tertipu ya ,mmg cute pun anak2 pun suka je siap diaorg pula yg nak kumpul sama tin-tin ni lepas ni mmg rajin la akak naik kat tingkat atas pulak hehhe

    ReplyDelete
  3. selalu singgah kat blog ni sebab suka tengok nani jahit...hobi kumpul barang pinggan mangkuk lama tu..akak kurang minat ...tapi hari ni..terkezuut...sangat2 sebab tengok kak chah..akak punya coursemate kat PKB dulu...
    apa blog dia ye..tq

    ReplyDelete
  4. to Kak Hannan ,
    Terima kasih la akak selalu singgah blog saya ni heheh sya ada menjahit tpi dh slow la sikit oo ye ke akak krg minat ye hehe blog Kak Chah ialah Teratak Puteri cuba akak tgk kat blog list friends love antique ada blog kak Chah

    ReplyDelete
  5. salam nannie... tu beli kat raffle ke.. best nyerrrr ... nk kene selalu bersihkan nih :)

    ape pon nanti pah nk pi tgkla kedai tu lama nyer balik kl... ujung tahun baru balik huhuhu

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .