MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Monday, February 28, 2011

Zipped pouch

Malam ni terasa nak menjahit pula so lepas habis dinner saya mula menjahit . Dah lama saya nak buat zipped pouch ni cuma banyak kali bertangguh .

Idea memang dah ada so saya terus cari perca kain jeans dan lain-lain bahan jahitan macam renda berbiku serta kain perca gingham yang boleh digabung bersama . So lepas menjahit dalam sejam siap la zipped pouch yang simple ni .




Projek jahitan yang saya buat secara spontan...Lepas ni ada lagi beberapa zipped pounch yang saya nak siapkan untuk Adlina dan Aisyah pula serta tote bag jeans . Harap-harap semua projek jahit dapat saya siapkan minggu ni .

Saya guna zip jeans sebelum ni saya hanya guna zip biasa saja . Saya top stitch bahagian sisi zip supaya lebih kemas dan zip mudah untuk dibuka . Saya buat tali pemegang pada bahagian sisi untuk mudah dipegang zip pouch ni..

Dah pun siap pouch yang simple ni dan anak saya Aisyah dah rasmi guna zipped pouch ni untuk dia isi alatan menulis . Suka Aisyah dapat zipped pouch baru..

Happy sewing..

3 comments:

  1. wah...cantik3...sy pun suker menjahit..tapi xde kemahiran..sy tau jahit baju kurung jer kak....pe2 slm kenal dari sy..folow lah sy juger...hihihitq

    ReplyDelete
  2. to Sharifah Nadzarah,
    TQ ok la kan simple je jahitan akak ni , ok tu sharifah blh jahit baju kurung , ok thanks nanti akak gi blog sharifah ya

    ReplyDelete
  3. salam kak
    cantiknya pouch ni..
    boleh tunjuk x cara nk jahit.
    terutama bahagian yg nk cantum bahagian dlm n luar kain serta zip..
    thanks

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .