MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Wednesday, January 13, 2010

RENDA DAN LACE


Masuk saja tahun baru mood untuk saya menjahit dah datang balik dan selepas berehat selama beberapa bulan sekarang ni dah tiba masanya untuk saya bekerja semula . Saya memang mesti menjahit sebab jahitan adalah passion saya yang no.1 , bila saya dapat jahit smocking atau apa saja projek saya macam jadi leka sangat dan saya boleh continues menjahit selama berjam-jam...I`m in my own world tapi bila anak panggil atau Adam merenggek saya tetap dengaq la hehehe..

Tambahan pula misi saya yang nak buka kedai cyber jual gaun ready made smocking dan macam-macam lagi hasil jahitan saya serta jual bahan jahitan belum tercapai selagi tu la saya rasa macam tak best je .

Sekarang ni saya dalam proses nak touch-up semua gaun ready made dan saya nak tambah lagi koleksinya supaya bila saya buka jee kedai/butik cyber saya ni saya dah ada banyak gaun nak di jual insyallah kedai saya ni akan mula dibuka pada bulan Mac nanti sooo semua pengunjung tunggu ya.......

Pada saya lace dan renda ada la sebahagian bahan yang sangat penting sebagai pelengkap gaun kanak-kanak yang saya design dan jahit , kalau tak guna lace saya rasa gaun yang saya jahit tu macam tak siap saja atau kurang sweet dan adorable nya .

Macam-macam lace yang saya beli untuk tambah stok saya yang dah nak habis , nanti yang saya beli ni pun akan habis juga kalau sehelai gaun tu saya selalunya guna dalam 4-5 meter . So selalunya saya akan beli sepapan lace sebab boleh dapat harga murah sikit tapi kadang-kadang tu saya beli sikit-sikit still dapat diskaun juga.


Saya mesti beli semua lace di kedai Bunga Reben sebab kat sana ada banyak sangat pilih corak , jenis , qualiti dan harga . Memang rambang mata dan rasa macam nak beli semuanya hehehehe.


Macam-macam corak lace semuanya saya suka .



Renda dan manik-manik berjurai ni saya beli bukan la untuk saya jahit pada gaun pula atau saya nak jahit langsir tapi saya nak guna untuk projek lain la pula nanti ya bila siap saya tunjukkan hasilnya..
^_^

Ok sampai sini dulu happy sewing dan
happy hunting pinggan mangkuk lama....

8 comments:

  1. sy pernh fkr nk wat camni tapi tak bleh plak sbb x bleh nk bik perhatian

    ReplyDelete
  2. kak cantik la renda² tu...tahniah kak, dh nk buka kedai...

    ReplyDelete
  3. salam nannie, last dec pi akak orchard road..cantik2 lace dia..tapi akak tak beli pun sbb yg ader pun tak jahit2 lagi hehehe..cuma beli yang mcm shape boomerang tu..quite cheap dorang jual bout RM5 sepasang..not bad..tapi labuci renda dia malatopss..hehehe..sungguh lip lap..ermm have you heard about one shop kat sg wang yg jual lace jgk?

    ReplyDelete
  4. to maiyah ,
    oo ye ke tak pe maiyah start pelahan-pelahan mesti boleh nye

    ReplyDelete
  5. To aku_tulip ,

    Tema kasih nanti ya bulan mac kedai akak insyallah dah buka , cantikkan lace2 ni

    ReplyDelete
  6. Wlksalam kak Salmi , waa best tu akak gi orchard road saya teringin nak pegi , ooo ye ke kat sg , Wang ada kedai jual lace ni saya nak gi la tgk mesti lace cantik2 ada kat situ , thanks kak salmi bagi tau ttg kedai ni

    ReplyDelete
  7. kak,mana boleh saya dapatkan renda manik berjurai macam akak tu..dah merata saya cari tak dek jual pun.boleh dapatkan untuk saya juga tak??sms 0129505060.tq.

    ReplyDelete
  8. kat nagoya textile pun ada sikit

    kat sungai way tu kat mana? apa nama kedai?

    kedau Bunga Reben yg selalu akak pergi tu kat mana? sy pun mcm ada project ni :D..im crazy about lacy dress tp xpernah realisasikan pun

    pls visit my online shop. Facebook: AbayaQueen Boutique. website abayaqueen.com tp belum siap :)

    -abayaqueen.com-

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .