MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Friday, January 1, 2010

SAMBUTAN TAHUN BARU 2010


Semalam kalau ikut plan asal saya dan keluarga nak ke tempat lain tapi last minute hubby tukar plan dan kami ke Ikea-Ikano sebab nak tengok sambutan tahun baru dan show bunga api laa. Dah lama kami tak tengok fire work show ni , last sekali saya tengok secara dekat bunga api ni masa sambutan tahun baru 2002 di KLCC .Dah lama tu 8 tahun dulu masa tu pun Aisyah anak sulung saya baru berumur 3 1/2 tahun . Sekarang ni saya dan suami dah tak sanggup nak redah kesesakan jalan di KL tu kalau tengok pun kami tengok dari pinggir KL je macam dari fly over dekat jalan Tun Razak .
Semalam selepas kami dinner di Up-town yang agak lenggang dan jalanraya pun memang agak sesak dan lenggang . Masa nak bergerak lepas dinner tu suami saya cadang kami pegi Ikea je untuk tengok bunga api. Hmmmmm ok juga tu saya nak bawa anak-anak tengok sendiri dan experince sambutan tahun baru dan saja jalan-jalan....
Di Ikea parking pun senang saja nak dapat sebab ramai pengunjung prefer nak parking di tepi-tepi jalan berhampiran bangunan Ikea-Ikano dan shopping complex The Curve . Malam tadi parking Ikea memang buka 24 jam . Masa kami sampai dah pukul 10 malam dan crowd memang dah ramai di tengah-tengah jalan depan Ikea ni dalam Ikea pun orang ramai juga tapi tak la sesak . Kami pusing -pusing dalam Ikea dan Ikano dulu kemudian saya bawa anak-anak ke kawasan jalan depan Ikea yang ada live konsert dan tengok macam-macam ragam perangai manusia . Ramai juga family yang ada di sekitar kawasan ni semalam , crowd di sini semalam saya agak la kebanyakkannya adalah penduduk dari kawasan sekitar kiranya penduduk lembah Kelang la dan tourists pun ramai juga...

Saya dan anak-anak bergambar kenangan tengok la muka tak puas hati anak bongsu saya tu Adam tak mau duduk dalam stroller dia , saya tak berani lepaskan Adam sebab dia kuat berlari hehehe dan tak terkejar tapi masa kami dalam Ikea saya bagi dia bebas berjalan...


Punya la ramai manusia tak kira bangsa umur semuanya berkumpul di kawasan jalan depan Ikea dan Curve ni . Ada live show dan teenages yang buat aktiviti sendiri...Kami lepak jap di Cafe Ikea sebelum pegi tengok suasana kat tengah jalan ni , crowdnya terkawal....


Posing jap...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .