MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Monday, July 5, 2010

BLOUSE BARU


Minggu baru blouse pun baru semalam baru siap blouse peasant saya ni . Sambil nonton tv saya menjahit dan bila dah siap tu seronok sangat sebab dapat saya bergaya dengan blouse hasil jahitan sendiri lagi...
Dulu masa kerja kalau rasa-rasa boring dok ulang baju yang sama je ke kerja , saya mula la design dan nak jahit blouse , seluar palazo atau baju kurung baru . Kadang-kadang tu balik kerja dan ada masa sikit saya jahit kalau design dan pattern yang simple macam peasant blouse ni sekejap je jahit malam tu juga siap dan besok paginya saya pergi kerja dengan baju baru la jimat belanja..

Ini la rupa blouse baru saya ,kain ni dah lama saya beli cuma dulu tak terpikir nak jahit blouse fesyennya apa . Dulu saya suka pakai t-shirt sebab serba ringkas dan cepat tapi sekarang mood nak bergaya dengan blouse dah ada balik hehehe


Kat n3 bawah ni saya ada bagi tutorial ringkas macam mana nak jahit peasant blouse ni harap dapat membantu ya pada kawan-kawan yang nak bergaya dengan blouse peasant yang sweet ni .

4 comments:

  1. Salam kak Nannie,
    saye br je terlintas dlm hati nak buat peasant blouse utk diri sendiri tp belum beli kainnya lg. saye kalo baju senang cam peasant blouse, baju kurung bodoh bolehlah jahit. tp kalo yg berpesen2 terkial2 lg..paling saye takut nak buat baju pesen2 ni sbb selalu fail kat bahagian lubang lengan. kalo kak ade tips, akak sharelah kat sini ye. terima kasih.

    ReplyDelete
  2. wlkslam Siti,

    Jahit jangan tak jahit blouse peasant ni memang mudah sangat seronok akak menjahitnya hehehe . Mmmmmmmmm lubang lengan ye untuk peasant blouse ni akak just ikut ukuran lubang lengan yg akak selalu guna dan akak tambah lagi 2 inci tu je .mcm akak ni badan besar so lubang lengan tak boleh curve/melengkung dalam sangat kalau tak tak selesa tapi kalau yg org kurus comel rasanya cuve lubang lengan ni ripa macam mana pn tak pe kot hehehe sebab tak de lebihan lemak celah ketiak hehehe

    ReplyDelete
  3. salam nannie,
    adoyaiii cantekkknya blause tu...tak kira..
    saya nak jugak...nak jugak...tolonglah jahitkan saya satu...mesti ni...bukan gurauan ni ya!! betul2 nak...plisss....

    ReplyDelete
  4. to kak hasnah,

    tema kasih2 blouse simple je ni kak tapi mmg cantik boleh2 tapi saya perlukan ukuran akak tu je lepas tu akak boleh poskan saya kain

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .