MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Friday, July 23, 2010

CELANA BARU MAMA

Salam pagi Jumaat..
Dari dulu lagi saya akan buat seluar panjang sendiri sebabnya saya tahu potongan yang saya selesa pakai , saya boleh pilih sendiri jenis kain yang saya suka dan dapat jimat kos . Last saya jahit seluar sendiri ialah pada awal tahun 2008 selepas bersalinkan Adam dan semalam saya baru siap jahit lagi 2 helai seluar panjang simple ni .
Selalunya memang macam tu la bila seluar panjang dah nampak agak lusuh saya akan buat seluar baru . Seluar panjang saya mesti jenis getah di pinggang sebab selesa dipakai dan saya akan guna kain jenis cotton denim . Kali ni saya guna dua jenis cotton denim satu yang agak lembut dan sehelai lagi seluar panjang ni saya guna cotton denim yang agak keras dan berwarna biru gelap.
Cutting seluar saya simple saja lurus lebih kurang macam seluar palazo juga . Kali ni saya tak buat poket di bahagian sisi seluar sebab nak cepat siap la ni .

Kalau lihat pada gambar di atas ni mudah je cara saya potong pattern untuk seluar saya ni untuk sendiri pakai ok la hehehe..


Dah pun siap seluar panjang simple saya ni...


Taraaaa... 2 helai celana panjang baru untuk mama nak bergaya...

6 comments:

  1. Salam Nannie..

    Kalau la akk ni pandai jahit baju dan seluar sendiri, cam Nannie ni, kan syok..leh pilih kain sendiri kan. Tak de lah stuck dgn yg readymade kat kedai tu je..Congrats le nannie, boleh settle baju dan seluar sendiri..

    ReplyDelete
  2. simple...nice n sweet.... saya selalu buat skirt labuh... seluar saya buat untuk anak2 saja...seluar macam ni mmg senang... saya akui.... selalu masuk blog nannie... hari ni baru teringin nak komen....saya macam nannie jugak tak suka baju atau kain yg readymade...suka baju yang dibuat sendiri.... kita tahu citarasa kita...

    ReplyDelete
  3. emmm mcm terpanggil untuk buat seluar sendiri jer nii.. last saya buat 5 years ago kut... kena buka balik kitab lama niiii

    ReplyDelete
  4. wlksalam k Rafidah,
    Kalau akak bentul minat blh gi belajar basic kelas belajar jahit baju yg simple . memang pn yg bestnya
    boleh pilih kain sendiri n jimat la . Terimak kasih kak tu la dpt saya jahit baju2 sendiri n seluar yg simple2 ni.

    ReplyDelete
  5. To Alimaz,
    Terima kasih selalu singgah blog saya ni dan sudi nak tinggal komen dari Alimaz best dapat kawan baru yang sealiran. Memang pun senang kita dpt jahit seluar baju sendiri puas hati sebab ikut citarasa kita dan nak jahit buat fesyen mcm mana pun best

    ReplyDelete
  6. To Mila,

    waaa best tu buka balik kitap tu Mila hehee jahit baju seluar sendiri ni puasnya lain sikit .Dah lama tu 5 tahun dulu tapi sure skill masih ada tu jom jom kita jahit...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .