MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Monday, September 13, 2010

AIDILFITRI 2010

Salam Syawal..

Kami sekeluarga
Apa kabar pada semua blogger dan pemgunjung blog saya ni ? Mesti ramai yang masih bercuti dan masih bergembira sambut raya serta cuti-cuti di kampung halaman masing-masing....

Tahun ni persiapan kami sederhana saja masih sama macam tahun-tahun sebelumnya . Saya cukup puas hati bila tengok anak-anak gembira sambut raya , untuk saya cukup la dapat sambut Aidilfitri ni di samping insan-insan tersayang dan saya berdoa moga tahun depan saya bersama family serta saudara-mara dipanjangkan umur serta diberi kesihatan yang baik untuk sambut bulan Ramadhan dan Syawal lagi...
Aisyah dan Adlina memang tunggu saja Syawal menjelma , seminggu sebelum raya Adlina dah mula tanya saya berapa hari lagi nak puasa dan bila boleh raya . Bila melayan gelagat Adlina, saya pun teringat pula pada diri saya sendiri yang masa kecil sebaya Adlina pun seronok sangat nak sambut raya . Paling saya seronok dulu bila mak dan abah bawa pergi beli baju gaun dan kasut , baju kurung mak saya akan jahit sendiri cuma bila dia dah kurang sihat baru la baju kurung saya di tempah dengan tailor nyonya . So , tiap-tiap hari saya akan buka almari belek baju raya dan kasut raya , bila jumpa kawan mesti cerita tentang baju dan kasut raya masing-masing hehehe seronok betul bila teringat masa zaman budak-budak.....

Dulu bila nak sambut raya baru dapat baju gaun baru serta kasut raya so memang saya excited sangat la nak tunggu saat dapat bergaya di hari raya...itu semua cerita 30 tahun dulu dan dah jadi kenangan yang bila dikenang balik memang buat saya tersenyum sorang..

Saya mula jahit buat baju anak-anak ni semenjak umur Aisyah baru sebulan dan sampai la sekarang ni saya masih terus menjahit baju anak-anak dan saya cukup puas hati bila tengok anak-anak selesa pakai baju hasil jahitan saya dan selain dari tu dapat la berjimat cermat . Insyallah selagi diberi kesihatan yang baik saya akan terus menjahit..

2 comments:

  1. merahnya mak ngah.....hehehe.....selamat ari raya ye akak...:)

    ReplyDelete
  2. to mama nuriel,
    hehehehe merah meriah ni thanks selamat hari raya to mama nuriel jga

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .