MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Thursday, September 3, 2009

Lubang leher baju kurung

Gambar yang saya ambil ni mungkin ada yang kurang jelas dan ada kain color pink serta merah , tapi prosesnya sama saja .

Bila dah potong kain untuk lapik bahagian dalam , boleh la di letak pada kertas gam dan dipotong sekali.


Kemudian di iron untuk pastikan kertas gam ni melekat dengan kemas pada kain , selalunya saya guna kain bergam tapi kedai kat rumah saya ni tak ada jenis kain tu, so saya guna kertas gam saja .


Saya lipat dua kain lapik ni dan seterika untuk mendapat centre / bahagian tengah.


Saya letak kain lapik dalam/facing ni atas kain pada bahagian garisan centre/tengah baju tadi .

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .