MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Monday, May 18, 2009

JALAN-JALAN DI JALAN TAR

Petang Sabtu sudah saya dan keluarga pegi ke jalan Tunku Abdul Rahman yang sangat terkenal dengan deretan kedai kain dan jalan TAR juga menjadi pusat setempat untuk membeli dan mencari tudung yang terkini di Kl. Saya memang akan ke jalan TAR kalau nak cari kain sebab ada banyak sangat kedai kain jadi saya ada banyak pilihan material, fabric , corak , warna dan pilihan harga yang berbeza. 
Selalunya saya suka pegi ke jalan TAR pada awal pagi dalam pukul 10.30 pagi , masa tu kedai semua baru buka dan tak ramai lagi pengunjung , nak cari parking pun senang. Selalunya suami akan parking kereta di Sogo atau parking lot sebelah panggung wayang Odeon( depan Pertama kompleks ). Bila pegi sana awal pagi nak shopping pun lagi releks tapi kadang-kadang kami ke sana pada waktu petang sebab nak jalan-jalan di pasar malam jalan TAR ni. Dulu pasar malam di main road depan deretan kedai kain tapi semenjak tahun 1996 pasar malam di pindah ke lorong belakang yang sempit ini.
Selalu juga saya dan keluarga pegi ke Jalan TAR , dulu masa saya tinggal di Desa Pandan boleh dikatakan tiap-tiap hujung minggu kami akan ke jalan TAR atau sekitar kawasan KL ni macam KLCC atau Jalan Bukit Bintang. Bila dah pindah ke Puchong , sekarang ni saya lebih suka ke area Subang Parade, OU , IKEA - Ikano , MidValley atau IOI Mall ja..

Sampai je lepas parking kereta , saya pergi dulu ke kedai kain dan lepas dah shopping baru la kami pegi Sogo kejap .


Ini la Jalan Bonus yang terkenal dengan deretan kedai tudung , disini memang ada macam-macam pilihan jenis tudung. Kena pandai tawar-menawar harga kalau nak beli dengan harga murah datang la shopping masa week days sebab harganya berbeza bila week ends saja harga tudung tiba-tiba je jadi mahal..ish ish ish ..


Mihun sup kesukaan suami saya.


Deretan kedai tudung di Jalan Bonus/ Jalan TAR.

2 comments:

  1. wahhh seronoknya dpt jalan2 tgk kain..shopping..makan2..

    ReplyDelete
  2. Memang seronok la kalau dapat jalan-jalan ke jalan TAR ni , sebab semuanya ada..hehee

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .