MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Sunday, November 22, 2009

BALIK KAMPUNG ....


Agenda saya seterusnya selepas dah kutip hasil dari kebun di sekeliling rumah ialah nak masak pulak untuk makan tengahari , mertua saya sembelih ayam kampung untuk lunch kami semua , syukur la bukan selalu dapat makan ayam kampung fresh dan kemudian mak saya masak pulak ayam masak cili api guna dapur kayu lagi la sedap....

Tugas suami saya pulak ialah pegi kait buah kelapa pandan muda dari kebun untuk dijadikan minuman masa lunch nanti...hmmmm manis dan sangat segar rasanya siap saya dapat bawa balik ke rumah sendiri air kelapa ni...

Makan tengahari kami , hmmmm sedapnya mak mertua saya masak ayam kampung masak lemak cili api serta sayur taugeh kasar dan saya masak sayur bayam tumis air ni...syukurlah rezeki kami , sedap sangat masakan mertua . Ada lagi masakan tradisional yang mak mertua saya masak tapi gambar-gambarnya saya masuk di dalam blog masakan saya pula...

Nampak tak mangkuk bunga kekwa hitam yang diguna tu , kat kampung biasa la semua pinggan dan mangkuk memang guna corak bunga ni atau corak bunga lain....


Sebelum balik sempat lagi saya snap gambar rumah mertua dan kawasan sekitarnya , hujan lebat sebelum kami balik sebab tu cuaca masih mendung saja .


Jajan dari kampung untuk saya la ni ^_^

Semua mangkuk , piring dan cawan yang saya dapat dalam kotak ni ada la pemberian dari mertua , masa dia datang ke rumah saya pada bulan lepas dia ada la tengok koleksi yang saya letak dalam lemari . Saya ada tanya juga pada mak mertua saya kalau dia ada koleksi yang dia dah tak mau guna dan hanya tersimpan dalam stor yang dia boleh bagi pada saya . Bila balik kampung semalam mak saya buka stor lama dia dan cari la so ini la hasilnya...memang happy sangat saya , ada lagi tapi saya tak sempat nak cari nanti la lain kali bila balik kampung boleh saya cari lagi .

So , rasanya sampai disini dululah entry saya untuk kali ni , nanti saya sambung lagi entry yang akan datang dengan gambar-gambar koleksi yang saya dapat dari kampung...bye...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .