MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Sunday, November 22, 2009

SERONOKNYA BALIK KAMPUNG....


Aisyah yang tolong saya kutip sayur bayam untuk dimasak , dulu masa dia kecil Aisyah hanya tengok saja saya kutip pucuk keledek , sayur bayam ni, pucuk ubi, sayur kangkung, kacang bendi atau ulam-ulaman tapi semalam saya bagi la dia peluang untuk kutip sayur bayam yang Wan dia tanam sendiri ni , pengalaman baru untuk anak-anak saya bila balik kampung . Hanya di kampung saja Aisyah dan adik-adik dia dapat lalui aktiviti macam ni dan saya bersyukur anak-anak saya masih dapat melalui pengalaman hidup di desa dan persekitaran yang masih asli......

Adam dan Adlina yang seronok sangat main di ruang dalam rumah dan dekat laman yang luas serta dekat tangga depan ni sambil tu mereka boleh juga tengok ayam yang bebas berkeliaran dan kucing yang tok dan wan bela .

Bila dah puas main di laman luar , anak-anak saya masuk dan main di ruang rumah atas yang dah dikosongkan sebahagian ruangnya , apa lagi area ni memang jadi tempat permainan la untuk anak-anak saya berlari serta buat macam-macam aktiviti yang mereka suka , kalau semua cucu-cucu mertua saya balik memang meriah la...

Bila petang hujan pun turun semula , Adam yang leka menadah air hujan dan Adlina yang seronok sangat dapat berdiri di tepi tingkap tengok hujan yang baru nak turun..anak-anak saya memang suka balik kampung sebab rumah tok yang luas dan lapang so mereka boleh berlari ke sana-kemari , main saja happy sangat....

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .