MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Wednesday, May 19, 2010

EXAM DATANG LAGI...


Exam datang lagi , start dari semalam hari Selasa Aisyah mengadap paper exam dan saya pun sama suspen macam saya yang tengah ambil exam pertengahan tahun . Saya tengok Aisyah releks saja memang macam tu la sikap anak sulung saya ni releks cool . Bila tanya dia tak takut ke exam Aisyah jawab takut juga tapi anak saya ni memang jenis simpan dalam punya segala perasaan dan tak macam Adlina yang sangat ekpresif serta aktif dua beradik yang berbeza Adlina ada sikap aktif saya sementara Aisyah ada sikap cekal saya pula . Bila Aisyah balik sekolah saya tanya dia lagi "macam mana exam tadi Aisyah boleh jawab ke" cepat je dia jawab "ok Aisyah boleh buat" apa pun kena tunggu result keluar juga la.

Notice board Aisyah..

Rasanya semua ibu akan rasa suspen bila tiba musim exam ni , saya macam hilang mood juga nak buat benda lain sebab fikiran saya ni kadang-kadang tu terfikirkan Aisyah di sekolah . Macam mana dia ? boleh ke dia jawab soalan-soalan exam ? gabra ke dia ? berkesan ke kelas tuisyen yang Aisyah gi belajar 4 kali seminggu ? berkesan ke dengan latihan serta ulangkaji yang dia buat dengan saya ? atau senang ke soalan exam kali ni ? Saya kat rumah ni hanya berdoa saja harap Aisyah boleh jawab dengan baik semua soalan exam .

Sebelum ni masa Aisyah di tahun 1-5 saya ada la juga rasa suspen tapi tahun ni lain sikit mungkin sebab tahun ni ada exam UPSR dan lepas tu 3 tahun lagi PMR seterusnya SPM pulak huhuh....doa saya semoga Aisyah dapat lalui semua exam ni dengan baik dan semangat untuk dia belajar bersungguh-sungguh sentiasa ada dalam diri Aisyah . Masa bulan Januari lepas saya ok lagi tapi ni dah nak masuk Jun dan exam UPSR dah semakin hampir....

Jadual exam yang Aisyah dapat Isnin lepas..

Tiap-tiap kali ada surat dari sekolah Aisyah akan tunjuk pada saya sebaik saja dia balik dari sekolah dan Isnin lepas dia tunjuk jadual exam ni hmmm kecil je mata saya bila baca jadual ni dan dalam hati saya cakap " adoih mula dah minggu bedebar ni" .

Tahun ni saya dah kurang sikit bercakap tapi lebih banyak "action" mengajar monitor Pembelajaran Aisyah . Saya bagi tumpuan untuk ajar dia mana topik yang dia agak lemah dan suami ajar subjek Maths .

Masa minggu pertama persekolah bulan Januari lepas saya dah bagi motivasi a.k.a berleter la jugak supaya dia berusaha dapat result yang baik . Saya nak Aisyah dapat 5A untuk UPSR dia tapi kalau dah usaha bersungguh-sungguh pun result dia nanti tak macam tu saya terima saja la nak buat macam mana lagi kan .



Adik Adam pun nak study juga ke..

Minggu depan hari Isnin turn Adlina pula menjawab kertas exam pertengahan tahun walaupun Adlina baru 6 tahun dan masih di Tadika tapi saya suspen juga . Buat masa ni perkembangan Adlina dalam pelajaran sangat baik dan nampak gaya Adlina memang suka sangat ke sekolah . Hari Sabtu lepas masa kami di rumah kakak saya Adlina bagi tau dia nak jadi askar atau polis hmmmmm boleh sayang tapi mama nak Adlina jadi askar yang gradute ya sayang dan Aisyah pula bercita-cita nak jadi cikgu bagus tu sayang Mama sokong 100% . Adam buat masa ni belajar dengan mama je la kat rumah hehehe..

Doakan lah semoga anak-anak kita dapat jawab soalan exam kali ni dengan baik sekali , amin .....

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .