MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Monday, August 31, 2009

Baju kurung


Selamat menyambut Hari Kemerdekaan ke - 52
Pagi tadi saya potong semua baju kurung anak-anak dan lepas berbuka nanti boleh la mula menjahit . Dalam post kali ni saya tunjukkan cara saya melakar polar dan potong kain ni , walaupun tak secara detail tapi harap dapat memberi info pada sesiapa saja.

Ukuran Adlina dan sketch ringkas baju kurung. Saya memang suka ambil ukuran dalam inci , dah terbiasa la...


Saya tak guna bahagian tepi kain yang ada cop jenama kain ni , so saya lukis garisan lurus sebagai panduan untuk nak potong nanti.


Saya ukur untuk bahagian baju dan lepas ni baru la saya terus melakar/lukis polat atas kain .


Ukur pula untuk labuh baju , pesak dan lengan . Lepas tu baru la saya bentang kain elok-elok dan mula la proses melakar pattern baju kurung ni.

3 comments:

  1. memang memberi info kepada saya yang baru nak belajar menjahit ni..
    tq2..

    ReplyDelete
  2. salam... kak nanie... info2 y diberi sangat bguna ... tapi nak tanya .. macamna nak jahit skirt baju kurung plak ?

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .