MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Saturday, August 15, 2009

JALAN PETALING


Pagi tadi saya pegi ke jalan Petaling sebab mencari barang , hari Ahad 2 minggu sudah dah datang tapi kedai yang dicari tu tutup rupanya. Saya suka pergi ke PS awal pagi masa peniaga baru buka kedai dan belum ramai orang . Petaling street dah cantik berbumbung , dulu mana macam ni rupanya , jalan ni penuh dengan gerai peniaga , jalan jadi sempit tapi itu la keistimewaannya Petaling Street semua benda dan barang ada....Saya dah lama tak jejak kaki ke Petaling Street ni last sekali jalan-jalan sini pada tahun 2004 saya berjalan dan shopping dengan suami dan bawa anak-anak sekali masa tu Petaling Street baru di renovate dah ada bumbung dan di percantikkan keadaan sekelilingnya..
Saya m asa zaman bujang dulu suka beli baju , bags , jam , aksessori macam subang , sunglasess yg trendy dan macam-macam lagi la kat sini la . Dulu masa bekerja di KL saya suka singgah Petaling Street lepas waktu kerja dalam pukul 6 petang ke atas sebab Petaling Street ni dulu happeningnya pada waktu malam , lepas dah shopping barang yang nak di beli saya makan dinner dulu dan baru balik ke bilik/rumah sewa di Desa Pandan . Macam tu la rutin hidup bujang saya dulu , keluar kerja waktu pagi dan balik ke rumah untuk tidur saja . Dulu masih muda tenaga memang banyak ..sekarang ni saya rasa saya tak boleh nak buat rutin yang sama macam saya mula-mula bekerja di tengah Bandaraya Kuala Lumpur ni macam 15 tahun dulu...

Bila sampai kat Petaling Street ni mula la teringat memori kisah lama-lama...dulu Petaling Street ni mana bersih macam dalam gambar ni , jalan kotor dan becak kalau lepas hujan sebab tak berbumbung...sekarang dah selesa...


Ini ialah jalan short-cut nak ke Bus Stand Kelang...


Deretan gerai hand bags , kena pandai tawar menawar..kalau kena gaya memang dapat harga murah la sangat..saya suka datang beli handbags kat sini dengan kakak saya , Kak Amy memang terror dalam tawar-menawar harga handbag , kualiti kulit LV atau designers label dari Korea..nak beli yg original mana la ada duit..Petaling Street punya memang dah cukup bagus...



Pelancong memang suka sangat la singgah kedai jual bag ni..dulu banyak betul gerai jual jam tangan designers label tapi pagi tadi saya pergi tak la nampak pulak gerai jam ...

Saya habiskan masa dalam 30 minit je kat Petaling Street pagi tadi lepas selesai beli barang yang saya nak di kedai , terus saja saya balik..suami dan anak-anak memang menunggu dalam kereta saja..tak boleh turun..

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .