MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Saturday, November 28, 2009

JALAN-JALAN


Selepas balik dari rumah kak Aton kami terus pegi ke pekan Tanjung Karang dan singgah ke pasar , suasana pasar memang sibuk dengan orang ramai yang shopping persiapan raya korban . Kami sekeluarga jalan-jalan kat sekitar kawasan pasar ni dan saya ada la beli sikit barang dapor kat pasar ni .

Kami singgah di gerai jual sarung ketupat , anak saya first time tengok ni dah macam lawatan sambil belajar pulak ...


Mentarang dan kerang yang fresh , sebelum balik saya singgah ke pasar Pasir Penambang untuk beli beberapa jenis ikan , ketam , kerang giant dan macam-macam lagi la semuanya tersangat la fresh sebab Pasir Penambang ni ada la perkampungan nelayan dan ada jeti serta harga pun lebih murah dari hypermarket atau pasar kat rumah saya tapi yang paling penting semuanya sangat fresh sebab baru naik dari laut.

Kemudian kami singgah kejap ke D`Muara Resort kat Kampung Sungai Hj Dorani , kami dah pernah holiday di Resort ni pada tahun lepas dan saya saja je nak pegi balik ke Resort ni untuk tengok suasana sekitar nya yang cantik dan untuk saya ambil gambar laa...


Masa sampai disana air laut baru pasang .....

2 comments:

  1. wahhhhh k.nannie....cam best jer pasar kt sana kan..kt penambang dulu pun penah sampai sekali..masa tu saya borong ikan temenung buat goremg fresh2 & buat laksa..mmg sedapppp..adusss..bila lagi nak ke sana..
    yg D' muara resort tu mahal tak akak?..sy pun penah sampai utk begambo kt sana tp tak bermalam pun..kalau rate dia ok nak gak bercoti2 msia ke sana..hehehe..

    ReplyDelete
  2. memang best pun kat pasar tu semuanya fresh sayur fresh sangat , ikan2 mmg fresh la tapi kat Pasir Penambang lagi fresh , D`Muara tu kalau weekdays gadap laut dlm rm150 kalau weekends rm 180-200 kalau bilik tak gadap laut murah lagi tapi tu rate tahun sudah tahun ni tak tau la , akak ada masukkan gambar kt blog fotografi akak masa kami kat sana.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .