MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Wednesday, February 18, 2009

BATIK KAFTAN

Batik with geometric design.I just think square when i want to design this batik and i choosed contrast colour to bring out the geometric design.

BATIK NI SAYA PUNYA !!

Saya ni hanyalah seorang guru P.Seni dan bukanlah seorang pembatik yang sangat profesional tapi apa yang saya hasilkan adalah dari cetusan idea yang simple .Rekaan corak saya tak berserabut atau terlalu padat.Kombinasi warna juga sangat mudah.Memang itu yang saya cuba tonjolkan pada setiap helai batik yang saya buat.Tema batik saya pun "Ringkas & Bergaya".Pada tahun 2006 pun memang trend batik sangat simple dengan warna yang terang. Kombinasi warna juga lebih kontras dan ceria.

Corak pada batik didalam gambar di atas pun saya dapat dari idea yang spontan, kebetulan pada hari saya nak buat batik ni saya mengajar pelajar bagaimana memcantumkan pelbagai kombinasi rupa geometri untuk di jadikan corak(maklumlah cikgu senikan) jadi saya pun terus ambil motif segiempat untuk di olah menjadi corak pada batik saya ni.Memang masa buat batik ni saya dah terbayangkan fesyen yang sesuai , tentulah kaftan sebab tahun 2006 memang trend baju kaftan yang simple dan selesa di pakai.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .