MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Friday, February 20, 2009

CATAN WARNA AIR



Blossom 4

Masa buat catan warna air ni saya memang pilih siri bunga-bunga untuk di letakkan di ruang berhampiran dengan pintu depan rumah saya.Saya memang suka melukis bunga-bungaan , cantik sangat.Proses awal dalam membuat catan warna air ni senang saja , saya selalunya mencari dulu gambar objek yang nak di lukis , kalau ada pemandangan semulajadi lagi bagus tapi masalahnya di kawasan rumah saya ni mana la nak cari lokasi yang sesuai untuk melukis .Tapi kalau kamera digital atau SLR , kita boleh ambil dulu gambar objek atau subject matter yang kita berkenan.

Gambar yang kita ambil tu la akan menjadi bahan rujuk untuk membuat catan warna air nanti atau pun kita boleh cari subject matter di dalam buku -buku photography atau di dalam apa saja majalah.Yang penting sekali gambar yang kita pilih itu jelas gambar objeknya tak pudar dan jelas serta detail pencahayaannya.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .