MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Tuesday, February 24, 2009

LUKISAN POTRET


Semalam saya saja buka balik beg potfolio , tengok semua hasil lukisan yang saya simpan kemas.Satu persatu lukisan saya ambil, masih dalam keadaan elok.Setiap keping lukisan yang saya buat ini sangat berharga pada saya.Ada memori pada setiap keping lukisan ini hehehee.Kenangan masa belajar du Fakulti Fesyen pun datang semula , teringat pada kawan-kawan yang masih saya contact dan ada yang entah tak tau ke mana dah pegi .Tapi ada seorang kawan ni memang sentiasa saya jumpa ,tiap-tiap hari mesti mengadap muka dia , siapa lagi kalau bukan Affandey , suami saya la hehehehee . Kami dulu kawan satu kelas semasa sama-sama belajar di UITM.

Dari kawan biasa-biasa menjadi kawan baik dan akhirnya jatuh cinta heheee...... . Tak sangka rupanya jodoh saya di depan mata selama ini, Alhamdulillah dah 12 tahun kami bernikah , kami di kurniakan 3 orang anak sebagai penyeri hidup kami berdua. Saya hanya berdoa moga Allah sentiasa melindungi kami dan memberi kebahagiaan hidup dunia dan akhirat . Saya juga sentiasa berdoa moga jodoh kami berpanjangan sampai akhir hayat . Melalut pulak saya bercerita kisah hidup saya pulak dah hehehe.

Lukisan potret ni saya buat masa di semester 6 dalam kelas drawing. Saya guna bahan pensil saja tapi macam -macam jenis pensil HB , B, 2B , 4B dan 6B . Saya perlu cari gambar potret perempuan atau lelaki dari majalah . Kemudian saya memnbuat lakaran kasar muka dan kedududkan mata , hidung , mulut dan sebagainya.Bila dah puas hati baru la saya mula melukis dan meng hasilkan ton .Memang best kelas drawing ni dans saya leka melukis. Dah lama juga tak melukis potret , nanti la saya akan cuba cari masa yang sesuai tapi bila ye.....

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .