MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Monday, June 8, 2009

MARATHON DVD...

Sekejap je masa berlalu dan hari berganti bulan , dah pun masuk minggu kedua bulan Jun. Anak-anak pun tinggal lagi 6 hari cuti sekolah. Dari hari Jumaat saya berjalan sakan dan semalam pun saya dan family ikut abg saya pegi ke hostel anak dia di Shah Alam , lepas tu saya pegi lunch di gerai kat seksyen 2 kat Shah Alam ni.
Dulu seksyen 2 la tempat saya kadang-kadang makan dan sekarang ni keadaan gerainya memang selesa sangat dan pilihan makanan banyak serta masih macam dulu still sedap . Saya dan family makan nasi campur , sedap puas hati dan harganya pun masih murah kira berpatutan la. Lepas makan kami ke kompleks Masalam cari dvd cerita terbaru , selalunya sekali sebulan kami ke sini , kompleks ni tak sibuk dan crowdnya pun penduduk sekitar saja. Dah lama saya beli dvd di sini kualiti gambar memang cantik.
Hari ni lepas dah siap semua kerja rumah dan dah masak , bagi anak-anak makan saya pun belek balik dvd yang dibeli semalam dengan dvd yang saya kirim dari abg saya yang datang dari Penang. Ada juga dvd yang saya beli bulan April dan Mei sudah tapi masih tak sempat tengok saya kumpulkan sekali dengan dvd yang baru kami beli ni . Di Penang dvd masih lagi murah kualiti gambar ok la , sekeping harganya dalam RM4-5 sekeping . Sambil menonton saya pun menjahit sama smocking tapi saya berhenti banyak kali la juga menjahit sebab nak tumpu pada movie , tu la masalah nya kalau dah start menonton movies ni tak boleh nak buat kerja lain hehehee...

Saya baru mula menjahit hari ni , insyallah hari Rabu boleh la siap smocking ni . Saya bekenan betul dengan kain corak polkodots ni. Bila anak-anak menonton dvd cartoon , saya pun sambung la menjahit smocking saya ni.


Semua cerita yang saya nak tengok aknirnya dapat saya beli. Semua cerita ni best sangat , High School Musical tu anak saya Aisyah yang nak beli saya tak tengok la banyak sangat menyanyi hehehe teenages suka sangat la..macam anak saya tu.


Ini pula movies yang saya dan suami nak tengok bersama , cerita Fast n Furious dengan Ong Bak 2 tu suami yang nak beli saya memang tak minat sangat cerita macam tu ..cerita Changeling best juga . Masa saya menulis post ni anak-anak tengah menonton kartun Bolt ...kira turn untuk bucuk bacin saya Adlina pulak nak tengok cerita dia.
Memang hari ni kami marathon menonton je la , berhenti pun kejap untuk buat perkara yang wajib lepas tu sambung balik. Selalu bila cuti sekolah memang macam ni la aktiviti saya dan anak-anak , saya bagi kelonggaran untuk mereka menonton tv dan dvd sebab kalau hari sekolah anak-anak saya tak dapat menonton tv sangat saya hanya bagi waktu petang kejap je untuk menonton selebihnya anak-anak kena concentrate pada hal sekolah macam home work dan pegi mengaji. Malam nanti turn suami pula la nak menonton dvd , saya pun join sekali la.


Hari ni semuanya ringkas dan mudah untuk lunch pun saya masak menu yang simple , saya masak pasta bakar . Asalnya saya nak buat macaroni bakar tapi yang saya ada beli dan simpan ialah pasta penne. Ok la juga asal jadi dan sedap di makan sudah. Anak-anak saya suka benar makan pasta bakar ni. Untuk dinner nanti saya nak beli makanan kat pasar malam je lah sebab petang ni dekat rumah saya ada pasar malam . Resepi pasta bakar ni nanti saya akan masukkan dalam blog masak saya.

2 comments:

  1. salam kak nannie,

    wahhh byk beli movies yer...sy suka tgk wolverin
    Ongbak2 tu ganas, budak2 tak sesuai tgk
    Bolt pun best, anak sy suka nonton, byk kali dia rewind2...hehehe naik boring pulak sy

    pas tu, yg lelain lom tgk lg la..

    ReplyDelete
  2. dvd ni beli sikit-sikit ada yg beli pd bulan Mei yg lepas tapi cuti sekolah ni baru dpt tgk , ye la Ongbak n Wolverin tu ganas , suami akak tgk lewat mlm bila anak2 dah tidur..Bila siang turn anak-anak la tgk pula , anak akak yg no 2 tu Adlina suka sgt kartun Bolt hehehe biasa la tu mmg anak akak pun tgk byk kali , hari ni anak-anak tgk cerita Toy story yg lama .
    yg lain tu cerita cinta campur komedi akak suka la tgk hehhehee

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .