MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Saturday, March 20, 2010

Ropewalk, Penang...


Saya dan keluarga sempat jalan-jalan di pasar Rope Walk atau lorong Kulit ni dan saya dapat beli setem-setem lama dari tahun 60an - 80 an memang saya gembira sebab koleksi setem saya semakin bertambah . Lepas dah cuci mata dekat Ropewalk ni kami sekeluarga pi pekena nasi kandar la.....

Wow terkejut den mulo-mulo sampai dan tengok barang-barang tembaga yang bederet di jual ni , pilih-pilih yang mana suka yang penting fulus mesti cukup ya....


Pilih saja yang mana berkenan...


Adam geram tengok hamster ye...


Duit-duit lama..

4 comments:

  1. hmm....actually name tempat nih ropewalk atau melayunye lorong kulit tapi bila disebut dah macam2 jadi bunyinye....pastu ada 2 tempat kat penang nih....satu dekat area Georgetown dan satu lagi dekat Taman Selat, Butterworth.... Tapi rasanye yang kat Georgetown tuh lagi meriah....tapi mmglah....pegi sini poket kena penuh, klu tak mmg telan air liur je lah...:)

    ReplyDelete
  2. to mama nuriel ,
    hehehe o ye ke thanks ya untuk info nama ropewalk tu nanti saya tukar dengar je rupanya spellinr yang betul rope walk ,saya tak beli barang tembaga atau siah atik tu mahal yang saya happy sebab dapat beli banyak sgt setem lama sebab setem kat peniaga di rope walk ni murah betul berbaloi-baloi nanti kalu balik penang lagi boleh gi cari setem lagi

    ReplyDelete
  3. :)....sama2...sekadar berkongsi apa yang tahu....

    ReplyDelete
  4. nannie, saya adalah slh sorang peniga kt ropewalk ni (@ robwok).. mcm yg mama nuriel ckp, asl nama lorong kulit @ rope walk.. lama2, macam2 nama dah tempat ni.

    selama lebih 15 thn sya duk niaga kat sini, mmg meriah la tmpt ni.
    yg menarik perhatian saya, cik nanie berkenan kat setem2 lama. saya ada juai setem2 lama n wang lama2 kat tapak 56 lroong kulit. kalu rajin2 mai singgah kedai saya. sebut jak pak karia @ zack. suma org kenai punya,

    kalu x pun, singgah la kat blog saya http://zacks-corner.blogspot.com/

    tq nanie kerana mempromosikan tempat cari makan saya ni kpd org ramai :)
    moga lbh ramai org akn dtg ke tempat kami ni :)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .