MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Tuesday, July 14, 2009

GADGET BARU


Saya ada tengok peralatan ni di guna di blog kawan-kawan yang memang mahir/terror menjahit , saya pulak baru nak beli hehehe....... ok la kan.....senang la sikit lepas ni bila nak potong kain untuk aktiviti / projek jahitan macam buat tote-bag , patch work atau quilting..... Saya teringin juga nak masuk kelas belajar buat patch work lepas ni .....bestnya , sebab tu la beli cutting matt , rotary cutter dan pembaris ni.....


Kalau dah pegi Craft world mesti belek majalah smocking ni...dan kadang-kadang mesti beli punya...



Saya bekenan dengan wrap-front dress ni la...saya nak buat untuk cucu sedara...mesti comel bila Kayla pakai nanti...

10 comments:

  1. wah..bergadjet baru..saya pun ada...tp jarang gune..haha

    akak, kl pergi lagi wc tu,kirim ye buku S&E...

    ReplyDelete
  2. Zue pun wat koleksi buku S&E tu tapi Ipoh xde...Buat baju nye x pernah pun, tapi suke sgt2... Kak Nannie leh ajar zue ke?

    ReplyDelete
  3. kak zu pun tak ada semua nih...syok kalau ada set mcm nih....cutting matt pun masa keja banquet dulu rajin dok guna potong food tag utk function.

    Zue, kita pun tingin gak nak berguru dgn nanie nih...

    fizan...lama tak nampak...tak boleh masuk blog fizan...selalu kena kick

    opss...tuan rumah...terlebih sudah kak zu nih

    ReplyDelete
  4. Hi kak nannie. Mana beli semua brg2 tu? Ja ni baru berjinak2 kan...

    ReplyDelete
  5. Salam kak nannie...

    Welcome to the club. Kalau nak cari barang2 utk quilt ni kat SS19 Subang Jaya pun ada juga - SAKURA. Kedainya kecil sikit daripada Yee Button tu. Untuk kain Sheila suka cari kat sini, kalau untuk peralatan tu Craft World tu lagi banyak yang menarik terutama magazine...

    ReplyDelete
  6. To Fizan ,
    Insyallah boleh..

    To Zue n Kak Zuwaidah ,
    Nak belajar gan saya hehee...alahai saya ni biasa2 je tak boleh jadi cikgu jahit baju sendiri boleh la ..tak layak jadi cikgu hehhehee....

    ReplyDelete
  7. Hye Jabishah ,

    Kalau nak beli kat Yee Button /Craft World kat SS2 , PJ . Kalau KL gi JLn TAR boleh ke Bnnga Reben pun ada jual...

    ReplyDelete
  8. Salam kawan-kawan ,

    Saya ni selalu pagi-pagi baru buka blog , tu yang selalu lambat respon/jawab pertanyaan atau comment kawan-kawan ...hehee...pagi tadi buka blog tengok-tengok Shiela dah jawab semuanya comment untuk SAYA dari kawan-kawan saya.... terima kasihhhhh la .... Sheila ya....

    ReplyDelete
  9. saya teringin gak gadjet2 utk quilting tu cuma takut tak terbuat jer nanti... menjahit pun curi2 masa jer... tapi mmg best kalau ada gadjet yg kita suka kan..

    ReplyDelete
  10. Memang best sebab senang juga bila bab nak potong kain , cepat dan tepat..kalau jarang guna sekarang in future time mesti guna nya bila anak-anak dah besar , akak beli ni pun pikirkan kalau makin lama tunggu nanti harga barang ni pun boleh naik..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .