MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Thursday, July 30, 2009

SMOCKING MERAH KU


Saya sekarang dalam proses nak menghabiskan smocking color merah ni , first time saya guna color merah sama warna dengan rose buds kat corak kain ni , memang striking dan timbul corak smocking yang saya jahit. Saya combine color merah dengan color hijau macam kat daun rose . Nanti bila dah siap jadi dress saya akan masukkan gambarnya dalam blog saya ini.


Permulaan jahitan smocking , bila dah start jahit jadi susah nak berhenti . Rasa nak jahit saja , tu la keseronokkan yang saya rasa bila jahit smocking ni....

Nama untuk jahitan smocking dalam gambar di atas ni di panggil jahitan trelis dan teknik ini adalah antara teknik yang paling mudah untuk dijahit selain teknik cable . Bila dah habis jahit semua smocking ni barulah saya akan betul kedutan kain bagi lurus dan saiz corak sama besar kiranya bagi kemas la sulaman smocking ini sebelum saya nak buat proses yang seterusnya iaitu mencantum semua bahagian untuk menjadi dress .



Lagi benang untuk sulam smocking..pegi kedai saya mesti beli sikit , bekenan saya suka tengok color yang macam-macam , semua benang ni nanti mesti diguna juga ..tunggu masa je..

Happy smocking and sewing ^_^ ....

2 comments:

  1. wah nannie, makin rancak buat smocking..utk raya ke

    ReplyDelete
  2. Dress xmocking ni tuk dijual , yang anak-anak punya belum buat lagi..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .