MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Wednesday, July 29, 2009

JALAN TAR LAGI


Weekend lepas saya dan family ke jalan Tar lagi , kat sini segala benda keperluan dan bahan untuk saya nak menjahit ada jual , saya ni memang tak pernah jemu berjalan kat sini . Selalu kami akan sampai sini dalam pukul 10 pagi sebab nak senang dapat parking keta tapi kali ni kami keluar dari rumah lewat sikit dan sampai ke jalan Tar pada pukul 12.30 tengahari , keaadan agak sesak juga rupa-rupa sekarang ni tengah time sales , semua tempat sales Sogo , Kamdar , Nagoya .

Suami saya parking keta kat sebelah Semua House , dulu sekali masuk RM 5 ringgit tapi kali ni dah naik RM 7 ringgit , siap ada di tulis lagi kat pondok jaga parking kereta ni " Kalau mahal Boleh keluar " diaorang tau sekarang ni la orang dok sibuk start shopping untuk raya , so orang memang akan cari parking yang paling dekat dengan Sogo dan lain-lain kedai kat situ .

Destinasi kami mula-mula ialah kedai kain , saya nak beli kain untuk buat baju raya anak - anak , beli cepat so boleh cepat jahit . Memang ramai orang dan semua sibuk pilih kain , lepas dah dapat beli kain yang anak - anak saya pilih sendiri , saya pegi kedai Bunga Reben kejap sebab nak cari bahan - bahan jahitan .


Masa ni baru sampai , cuaca cerah dan elok saja. Boleh nampakkan kereta berderet cari parking. Orang pun dah mula ramai , semua happy bershopping .Lorong tengah ni ada banyak sangat kedai dan gerai yang jual tudung , keronsang , kain dan lain-lain benda lagi .

Pilih saja yang berkenan di mata , mamat Bangla/Pakistan dan salesgirl dari Seberang dok panggil saja suruh masuk kedai dia " mari masuk kedai kak , tengok tudung , kain cantik-cantik " hehehe ..saya senyum saja dan terus berjalan ke destinasi yang dah plan dari awal nak pegi .


Kami pegi lunch kat food court Semua House , harga makanan ok la dan sedap . Saya jalan-jalan juga dalam Semua House ni , kat kedai Sin Yen ramai orang sibuk beli bahan dan kelengkapan nak buat hantaran , saya masuk kedai kain Gulatis tengok -tengok kain silk dengan corak fesyen baru yang cantik-cantik , saya dah tak pakai Korean Silk , sekarang ni pun trend fesyen baju kurung guna natural fabric macam cotton lagi selesa dan sesuai dengan cuaca Malaysia ni , nak basuh pun senang kalau printed silk kena dry cleaning tapi kalau sapa yang suka pakai Korean atau printed silk atau kain lace /polyester pun ok la kan ikut cita rasa masing-masing.


Dah beli kain dan barang - barang lain , baru kami pegi Sogo pulak . Orang punya la ramai , kat Sogo saya beli kasut raya anak-anak . Selesai sudah bab mencari baju dan kasut anak-anak lega....


Gambar ni masa kami dah nak balik , dari cuaca panas terik sampai ke cuaca redup petang . Memang sakan kami berjalan kali ni segala kedai sepanjang jalan Tar , jalan MAsjid India saya masuk sebabnya bulan puasa ni saya dah tak ke sana lagi so kena beli siap-siap segala keperluan bahan jahitan dan kain-kain . Selalunya 2 minggu sebelum raya saya akan ke jalan Tar , kali ni tak pegi la .

Memang seronok kali ni pegi Jalan Tar sebabnya saya beli apa yang perlu saja hehehehe..... dan tak terbeli barang yang kurang perlu ... kena beringat juga dan berjimat - cermat .

So , happy sewing untuk semua........ ^_^

10 comments:

  1. best la nannie, jalan2 shoping raya...KL memang cam tu kan....slalu ramai orang...

    ReplyDelete
  2. wahhh best nye..k.nanie..awal2 da soping kain2 raye ni..lagi2 jahit baju sendiri kan..mesti best n teruja bila nak pakai

    ReplyDelete
  3. to Hasnah ,

    Memang best shopping disini dari anak daras ampai saya dah beranak 3 kat sini la kalau saya nak shopping beli kain banyak pilihan ..memang la Kl ni sentiasa penuh ..masa saya pegi ni ada 3 biji bas rombongan dari Melaka berhenti tepi jalan tunggu penumpangnya yang jalan-jalan dan shopping di jalan Tar la tu...

    ReplyDelete
  4. Shopping awal senang sebab kalau lambat2 beli nanti ramai org kat shopping kompleks...bila jahit sendiri memang best pakai maklum la hasil jahitan sendiri...

    ReplyDelete
  5. Salam nannie,
    sangatlah lama saya tak ke jln TAR. Puncanya sbb tak suka ke tempat-tempat sesak ni lebih2 lagi kalo berkereta.

    ReplyDelete
  6. Dulu mase duk KL study,rajen lh
    g SOGO..Bnyk baju & shoes yg murah2..
    Plus time Big Sale tu..Haihhh..kalau
    boleh la kn sume nk diborong,Kak..Hehe..

    ReplyDelete
  7. Salam Nannie...
    Memang bertuah sungguh anak2 Nannie sebab ada bonda yang sangat penyayang, mana tak nya, baju2 raya buatan bonda sendiri... teringat masa Erpha kecik2 dulu, memang mak Erpha yang jahitkan semua baju2 raya. bila dah meningkat remaja dan sampai sekarang Erpha pulak yang jahitkan.. He2... Nannie, Erpha doakan kesejahteraan Nannie sekeluarga dan selamat menjahit baju raya..! :)

    ReplyDelete
  8. To SITI ,
    wlkslam , kalau nak ke jalan Tar hari paling sesuai ialah Ahad awal pagi pukul 10 pagi orang tak ramai kereta tak banyak , kalau pegi tgh bulan lagi bagus .

    ReplyDelete
  9. to ieda ,
    Memang pun kalau time sale baju dan kasut diskaun sampai 70% kena pandai pilih best hehehe...

    ReplyDelete
  10. To Erpha ,
    Jahit baju sendiri ni lebih jimat dan saya rasa puas hati tgk anak-anak pakai baju buatan sendiri ,Erpha pun anak penyayang jahitkan baju untuk emak dan mesti baju untuk anak sendiri pun Erpha jahit kita sama saja emak yang penyayang.Thanks ya , saya pun doa ERpha sentiasa sejahtera dan sihat menjahit baju raya buat org yang tersayang dlm hidup Erpha...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .