MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Monday, July 6, 2009

PROJEK TOTE-BAG


Dah lama saya mengidam nak jahit tote-bag , lepas makan tengahari tadi saya pun mula la buka almari saya yang penuh dengan stok kain. Belek-belek saya jumpa semua kain yang saya beli dulu untuk projek tote-bag saya ni , tak sabar rasanya nak mula jahit balik ni . saya pun nak perabih jahit semua kain ni , kosong la sikit lemari kain saya ni nanti.....

Semenjak saya mula berblog ni saya kenal beberapa orang kawan baru yang memang terror dan mahir la jahit tote-bag , berkenan dan suka benar saya tengok hasil jahitan mereka. Saya nak ke Nagoya la petang nanti nak mencari kain lining untk tote-bag dan aksessori lain macam butang dan zip. Besok boleh la saya mula menjahit semula , badan ni pun dah rasa makin sehat , nampak gayanya saya stop la jahit smocking kejap , saya ni pun kadang-kadang nak berehat juga dari jahit smocking..nak berubah angin pulak....

Kat bawah ni antara kain langsir yang saya beli nak buat tote-bag , layan je la yaa....


Saya ni corak english roses pun ok , geometri modern pattern pun saya bekenan.. , apa saja corak kain saya berkenan..


Yang kain gelap di belakang sekali tu kain jean , yang color brown tu kain langsir juga dan yang depan corak bag ni yang saya bekenan sangat...



Ini pulak corak kain yang anak saya Aisyah berkenan , so saya buatkan tote-bag dia juga nanti.. .
Nanti bila dah siap saya masukkan gambar tote-bag saya ni dalam blog...

10 comments:

  1. kak nannie..cantiknye kain...tak penah nampak pn kain camtu kat kedai..

    ReplyDelete
  2. Thanks Siti , ok la kan ...

    Ct , ada nampak kena lebih belek sikit lagi ....kain ni akak beli kat Nagoya gan kedai kain Tewah.

    Thanks Azrina........

    ReplyDelete
  3. Oooo ya kain yang corak bag2 tu saya beli di kedai kain kat Nilai 3..kedai yang jual aksessori tema english deco...

    ReplyDelete
  4. Hi kak nannie,

    Cepat update projek baru. Tak sabar ni. Ja pun tgh syok buat bags.

    ReplyDelete
  5. kak nannie, kain jeans tu akk beli kt nagoya @ teewah?
    wani noticed, kain2 kt teewah mahal sket compared to nagoya's. tapi kt teewah lebih banyak pilihan. (yeke ek?) hehe

    ReplyDelete
  6. To Jabishah ,

    Saya dah up-date projek baru ..simple je bag saya ni ...

    ReplyDelete
  7. to Syazwaniadnan ,

    Kain jeans tu akak beli kat Nagoya dah lama tahun sudah ..rasanya ada lagi..memang kain kat teewah ada yang mahal dari Nagoya tapi quality elok sikit tapi kat NAgoya pun sekarang ni kainnya dah cantik2 dan banyak pilihan..

    ReplyDelete
  8. salam... saya nadia..
    nk tnye.. mcm mna nk wat beg..
    teringin nk belajar

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .