MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Wednesday, July 8, 2009

SIMPLE TOTE-BAG


Akhirnya dapat juga saya siapkan tote-bag pertama saya yang simple ni......

Semalam saya mula projek tote-bag ni dari pukul 10 pagi berenti rehat lunch pukul 12 tengahari sambung jahit balik pukul 1 dan siapnya bag ni pada pukul 4 petang .

Tak sangka saya dapat buat beg sendiri..hehehe dan sekarang ni saya dah mula seronok buat tote-bag...hari ni saya nak kerjakan kain yang lain pulak..saya nak try jahit tote-bag berzip pula.

Bag yang dah siap ni anak saya Aisyah nak guna , dia seronok tengok saya boleh jahit bag........

Selama ni semenjak dari kecil ( baby ) sampai la sekarang Aisyah dok tengok maknya jahit macam-macam jenis fesyen baju...dan baju..seluar...gaun..langsir dan macam-macam benda lain ^_^ , .....tiba-tiba.... bila dia balik dari sekolah semalam , Aisyah tengok mak dia jahit baggggggg......memang nampak Aisyah suprised sangat tengok saya tengak asyik menjahit bag ni ...hehehe.....
dan

Aisyah tegur saya " Wahhhhhhhh....mama buat bag......cantik la....Aisyah nak la.... boleh bawa pi tuisyen besok "...dan dia terus happy bila saya cakap ok , bag ni saya bagi kat dia...hehehe...

Yang paling saya suka dan bangga kalau anak sendiri hargai apa yang saya buat..sama la kalau saya masak dan anak-anak atau suami puji sedap....kembang kempis ja hidung suka sangat ...hehehe...


My first simple tote-bag
Size bag : (T) 15 inci x (L) 14 inci


Ada lace dari saki-baki hantaran yang saya buat dulu , saya jahit lace ni kat kedua belah poket kat bag ni kiranya nak bagi nampak sweet lagi la dan Aisyah suka sangat ...tu yang penting my first customer happy.... hehehee...



Bahagian dalam bag , saya guna kain yang sama untuk buat lining , semeter kain untuk satu tote-bag....... hmmmm......sangat menjimatkan , I loike it ..... dan saya nak jahit tote-bag lagi lepas ni untuk diri sendiri dan boleh juga dibuat sebagai present untuk sesiapa saja .....

14 comments:

  1. Tahniah kak akhirnya dah siap tote beg idaman tu..

    sonok chat dgn akak semlm...hari ni tak bley masuk fb la seber down kot..

    ReplyDelete
  2. temacih Gaban , ya seronok sgt dah dapat buat tote bag sendiri , ye la akak pn seronok dapat chat gan Gaban semalam nanti kita chat lagi ya...oo ya ka seber down nanit ok tu..

    ReplyDelete
  3. waaa, cantik2!!
    laaagii cantik bila aisyah suka ekk..
    beruntung dpt mama yg serba boleh mcm akk ni ;)

    akk, nanti free2 kongsilah tutorial tote bag akk ni ye ^___^
    wani pun simpan cita2 nk jahit tote bag :D

    ReplyDelete
  4. simple tp menarik..sweet aje beg tu

    ReplyDelete
  5. kak nanie ,mesti la oleh jait beg tu kan. cik najib n the geng kalau tgk...dia mesti mau punya...abang akak masih menjahit juga ka?

    ReplyDelete
  6. tahniah k.nanie..wah cantiknya...jahitan pun nampak kemas.. =)

    ReplyDelete
  7. to syazwaniadnan ,
    insyallah boleh tapi kalau adik nak cepat cuba pegi ke senarai blog yg akak buat tu ada kat tajuk tote-bag tutorial , ni blog minah saleh , dia ada buat tutorial sonang je ikut...

    ReplyDelete
  8. to Rozita ,
    thnaks bag yg simple saja..

    to Fawa,
    En. Najib dah pencen la...mana nak jumpa...xuami akak dah tak menjahit..sibuk kerja...

    To pn-iena ,
    Thanks bag yg biasa je , jahitan boleh la nak guna sendiri tapi kalau nak buat bag untuk bagi pada sesiapa saya akan jahit lagi kemas la kan hehehee.........

    ReplyDelete
  9. Salam,
    Cantik fabrik yang akak guna untuk tote bag ni.. Nak tanya, kain yang gambar handbang tu akak beli kat mana ye?

    ReplyDelete
  10. Nannie, cantik! Pandai pilih corak kain, nampak sweet beg tu!

    ReplyDelete
  11. this is pretty nice. i'm planning to make one for me too.. urs very inspiring. love the fabric :)

    ReplyDelete
  12. To Sheila Wahid ,
    Kain ni akak beli kat Nilai 3 , ada kedai yang jual aksessori hiasaan rumah tema english..

    To Yati ,
    Thanks , bag simple saja..jahit pun nak cepat siap..ok la kan ..hehe

    To Alviana,
    Thanks Alviana , yaa make one for u and you will start to love it.. sewing tote-bag is so much fun..i love it already hehee

    ReplyDelete
  13. Kak Nanie, Cantek cutenya bag tu! Kemas je jahitan dia!! MAcamanalah rupanya jahitan saya nanti. Fasha mesti cuba buat tote bag ni jugak satu hari!! Nantikan soalan2 yang merepek utk akak nanti!! haha saya budak baru belajar..

    ReplyDelete
  14. Hehehe Eine ,
    Boleh saja nak tanya apa,,,jgn la soalan merpek sgt nanti pening akak ..hehhee Nak senang Eine gi kat senarai blog y akak listkan kat blog akak ni , pegi cari kat list art craft tutorial cari blog super eggplant or Cicadar daydream , ada tutorial tote bag...

    Jahitan akak boleh la hehehe nak cepat siap punya jahitan la....

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .