MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Tuesday, July 14, 2009

JAHIT GETAH SELUAR

Hari ni saya buat alteration seluar Adam , getah pada seluar ni longgar sikit bila dia pakai melurut / terlondeh ke bawah sikit . So sambil jahit tu saya ambil la gambar , boleh la masuk dalam blog , tapi saya rasa mesti ramai yang dah tau macam mana nak jahit getah seluar ni kan..
Memang leceh bila nak buat alteration ni..kena buka jahitan benang pada kain /getah yang asal tapi kena buat la juga kalau tak Adam tak boleh pakai seluar ni..
Sebelum tu saya nak bagi tau ni cara paling basic nak jahit getah seluar ye .. ada beberapa teknik lagi untuk jahit getah seluar / pinggang kain /pinggang skirt.

Mula-mula lipat bahagian kain pinggang ke dalam . Jangan jahit sampai habis tinggalkan sedikit ruang / lubang supaya senang nak masukkan getah nanti.


Hujung getah di pin dengan safety pin supaya senang di tarik getah ni melalui lubang kat bahagian pinggang seluar ni...


Tarik getah ni sampai jumpa kedua-dua hujung getah ni...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .

Post a Comment