MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Thursday, April 30, 2009

BESTNYA MENGULI FONDANT

Siap juga semua gubahan hantaran yang saya buat untuk adik ipar , lega la sangat ....... huh..  . 

Saya kemas semua bahan-bahan kraf dan bersihkan dining table yang dah seminggu penuh dengan macam-macam barang.

Lepas dah bersih dan kemas semua barang , saya buat pula bancuhan tepung untuk cupcake dan terus bakar. Ikut plan , saya nak buat cupcake yang dihias dengan fondant untuk hantaran no.11.Semua hantaran mesti hasil dari tangan saya ni hehehe tak mau tempah dari orang lain.

Lepas 20 minit oven pun berbunyi tanda cupcake dah masak , saya angkat bawa keluar tray dan tengok pada rupa cupcake hmmmm.... ok menjadi juga cupcake vanilla saya ni dan bila makan hmmm sedap hehehe... puji diri sendiri pula ok la kan... .

Malam ni nak bake lagi cupcake sebab besok ramai tetamu yang akan datang ke rumah saya ni . Pagi besok mak dan bapa mertua serta makcik gan anaknya akan sampai ke rumah saya , best juga tu dah lama juga rumah saya ni tak terima tetamu. PIL dan makcik akan bermalam dirumah saya dan hari Sabtu kami akan pergi secara konvoi untuk majlis bertunang adik ipar saya ni.

Macam-macam yang saya dah plan nak masak selain masak lomak cili api untuk lunch , saya nak buat pizza dan triffle yang menjadi kesukaan adik ipar perempuan saya dan suami dia yang akan datang makan lunch kat rumah saya ni besok. Hmm.. best, meriah la rumah saya besok .


Sambil menunggu cupcake masak , saya pun mula la menguli fondant , saya praktik kan balik segala tunjuk ajar dari kakak saya tempoh hari. Best la saya suka sangat sebab macam main plastersin je hehehe. Jadi leka pulak saya menguli dan membentuk macam-macam shape objek dan bunga dengan fondant ni.


Macam-macam teknik la saya cuba macam yang ini adalah ros buds yang akan saya letak kat atas cupcake hantaran nanti , comelkan cute je.So , kalau nak tengok semua cupcake ni tunggu besok je la sebab saya dah stop untuk hari ni penat dari pagi tadi macam-macam aktiviti yang saya buat. Malam ni nak keluar jab beli barang-barang dapur , ok ciou .

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .