MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Friday, April 24, 2009

GUBAHAN BAKUL HANTARAN

Kiranya dalam seminggu ni cerita saya hanya kisah tentang hantaran je, ok la kan memang saya tengah sibuk mengubah hantaran dan menyiapkan bekas hantaran. Majlis bertunangnya hari Sabtu depan , hari Ahad ni nak ke Kamdar KL cari kain untuk buat alas dulang pulak dan sambil tu boleh saya beli kain lagi untuk projek jahitan saya hehehe. Sekarang ni bangun tidor je teringat hantaran yang perlu disiapkan.
Saya berhenti kejap buat bekas hantaran tu , hari Jumaatkan budak sekolah balik awal so saya kena prepare lunch tuk anak-anak , sambil tu saya check la blog dan petang kang sambung balik kerja. Walaupun sibuk saya suka buat kerja gubah hantaran ni sebab idea tu datang mencurah-curah dan rasa exited nak siapkan tiap-tiap satu gubahan tu.


Lepas dah gamkan renda disekeliling bakul , saya buat reben di kedua-dua bahagian tepi pemegang bakul , jari-jari ni dah mula melekat dengan hot glue memang panas walaupun saya berhati-hati takut terpegang hot glue tapi dalam berjaga tu kadang-kadang kena juga sakitnya. Dulu ada kulit tapak tangan dan jari yang melecur sebab terkena hot glue ni.


Saya pun susun la bunga , saya guna banyak jenis bunga tapi dari hue warna yang sama so tak la nampak serabut sangat.


Ha ini la hasilnya tapi saya nak tambah la sikit lagi bunga kat atas pemegang bakul ni dan ada bahan yang tak cukup , petang nanti saya nak ke kedai jual bahan hantaran , ada lagi 5 bekas saya tak dapat nak siapkan sebab tak beli renda yang sesuai.Tualanya nanti saya nak gubah jadi buah jambu dan letak je dalam bakul ni.

2 comments:

  1. Cantik. Nakti bila dah siap semua jangan lupa ambik gambar ya? Saya nak komen.......

    ReplyDelete
  2. Ok nanti saya masuk semua gambaq ok hehehee

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .