MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Wednesday, April 29, 2009

GUBAHAN TELEKUNG

Saya siapkan dulu bakul dengan renda dan gubahan bunga kemudian untuk gubahan telekungnya saya beli 2 keping polysterin bentuk love yang berbeza saiz. Polysterin ini saya masukkan ke dalam kain dan saya bentuk dan lipat kain supaya menutupi polysterin. Seterusnya saya pin kan lebihan kain telekung dan saya lipat bahagian hujung telekung yang bersulam cantik menjadi seperti kipas mengelilingi dua keping hati .


Seterusnya untuk bahagian kain telekung saya lipat menjadi kecil .


Seterusnya kain telekung ini saya lipat bertindih untuk menjadi bentuk kipas dan saya susun di dalam bakul mengelilingi 2 keping hati tadi. Pinkan pada bahagian tertentu di telekung supaya gubahan menjadi kukuh dan terletak kemas.


Sebagai penyeri gubahan 2 hati ini saya selitkan bunga-bunga halus di celah antara 2 hati ini. Dah pun siap ok la kan.

6 comments:

  1. waaaa~
    sweet..
    cantek lorh..
    =D

    ReplyDelete
  2. wah cantik ye..mekasih ye..puas saya cari mcm ne nak gubah telekung..tp xfaham kain yg kedua letak dimana..bawah hati tu ke..

    ReplyDelete
  3. cntik gubahan tlekung ni,blh tunjukan sy mcm mana utk buat gubahan sejadah..

    ReplyDelete
  4. cantik2...i like,,nak ikot step2 ni.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .