MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Sunday, April 26, 2009

HAPPY BIRTHDAY SAYANG


Semalam hari Sabtu 25 hb April adalah birthday anak sulung saya yang ke 11 tahun . Sepatutnya semalam saya nak masukkan post ni tapi tak sempat juga.

Saya dan suami amat sangat bersyukur menerima kehadiran puteri sulung kami Nur Aisyah dan Aisyah membawa bersama sinar kegembiraan yang tidak dapat diucapkan dengan kata-kata kepada saya serta suami dan dia adalah semangat baru untuk saya . Apa saja yang saya buat ketika itu dan sampai bila-bila pun adalah untuk memberi kebahagian pada Aisyah .


Dalam gambar ini Aisyah berumur 2 bulan ( saya pula 26 tahun , mudanya masa tu ) masa ni kami di kampung suami untuk kenduri kesyukuran atau cukur jambul . Gaun yang Aisyah pakai tu saya jahit sendiri , saya beli kain sutera kosong dan saya tambahkan rose buds dan renda .

Masa baby sampai la sekarang Aisyah senang dijaga , dia baby yang baik dan tak kerenah .

Aisyah dengan abah dia , masa ini dia berumur 4 bulan. Aisyah memang anak yang senang dijaga dan dia baby yang baik dan tak kerenah . Saya memang suka sangat jahit baju untuk Aisyah maklum la baru ada anak , macam - macam fesyen saya jahitkan untuk dia. Gaun yang Aisyah pakai ni adalah gaun yang sama dia pakai semasa kenduri akikah di kampung.


Aisyah berumur 3 tahun di Port Dickson.

Masa dia kecil Aisyah memang aktif dan banyak bercakap tapi bila dia dah mula masuk kindergarten dan sekolah rendah Aisyah mula berubah menjadi agak pemalu dengan orang yang dia tak kenal dan sifat tu kekal sampai la sekarang . Bila saya perhatikan perangai dan sifat anak dara sunti saya ni rupanya banyak ikut maklang (adik perempuan suami saya) dan juga toknyang dia . Tapi sekali-sekala terkeluar juga gelak besar dia dan haa masa tu baru dia ikut macam saya , hehehe.

Bila semakin dewasa saya tengok Aisyah ni seorang kakak yang penyayang , banyak menolong saya dengan kerja rumah dan menjaga adik-adik . Dia dah tunjuk minat suka memasak macam saya juga tapi Aisyah tak mewarisi bakat kreativiti saya dan suami , dia tak pandai melukis tak pa la mungkin ada bidang yang sesuai untuk dia bila dah dewasa nanti.

Gambar ini saya ambil pada hari Selasa yang sudah , cepat sangat masa berlalu dan anak saya dah makin besar . Pengalaman bersalin kan Aisyah adalah yang paling sakit antara semua anak saya sebab saya kena induced , selama 9 jam saya menanggung kesakitan tanpa ambil epidural (masa tu saya tak tau pun epidural wujud kalau tau memang dari awal saya dah nak hehe) lepas nurse cucuk pain killer pun tak jadi apa sakitnya terasa sangat. Lepas push dekat beberapa kali baru saya dapat melahirkan Aisyah dan saya bersyukur sangat sebab diberi kekuatan serta kemudahan untuk melahirkan Aisyah .

Sekarang ni dia la peneman setia saya selain Adlina . Doa saya untuk anak saya yang sulung ni moga dia sentiasa di lindungi dan di sayangi oleh Allah sentiasa serta membesar menjadi anak yang solehah dan berjaya dalam kehidupan dia di dunia dan akhirat , amin.


To my dearest beloved Aisyah ,

Mama , abah , adik Adlina dan Adam wish you happy birthday , we love u so much.

4 comments:

  1. Sha pn rasa masa cam cpt jer berlalu.. ank yg sulung dhpn sek menengah.. tp jiwa nieh mude slalu.. heheh.. ank anugerah tuhan yang sgt berharga..

    ReplyDelete
  2. Memang la Sha , anak memang anugerah yang tak ternilai harganya. Hmm cepat sgt masa berlalukan.

    ReplyDelete
  3. bercakap psl induce, sy dh 2 kali kena induce, kali pertama, diberi sejenis ubat utk mengurangkan kesakitan, ok la tu tp bila pelahiran anak kedua, kita dibiarkan kesakitan sorang2..tak berani minta epidural..misi kan garang...ehehhe..

    ReplyDelete
  4. Gaban pun kena induce ye sama la macam saya , anak sulung dan no 2 kena induce sebab darah tinggi tapi yg masa bersalin anak no.2 saya cepat minta epidural .So, mmg tak rasa apa pun relex je dan saya bersalin lg cepat.dtr pecah waterbag kul 11 pagi, pukul 2.45 ptg dah selamat bersalin ada la cuma masa baby dah nak keluar sgt tu rasa sakit mcm kita kalau kena sembelit tu je.Alhamdulliah saya still boleh push gan guide dr doktor la.Baby Adam saya bersalin cara ceaser .Gaban bersalin di spital private ke spital kerajaan , yg selalu saya dengar spital gomen ni nursenya mmg garang hehehhee

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .