MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Friday, April 10, 2009

BUKU SMOCKING BARU

Minggu lepas masa window shopping di Mahkota Parade Melaka , saya pegi la kedai buku MPH dan saya terjumpa buku yang sangat special ni tajuknya ialah " A-Z Jahitan Smocking ". Bila saya baca isi kandungannya buku ni , baru la saya teringat yang saya ada jumpa buku yang sama tapi versi english di kedai menjual bahan jahitan dan kraf di Taipan, Subang Jaya tapi harganye mahal pada saya iaitu RM 120 sebuah.
Saya baca isi kandungan buku ni dan terus saya beli sebab harganya hanya RM 38 ringgit dengan pelbagai info yang best sangatttttt. Saya memang terlampau happy dapat jumpa buku ni sebabnya saya sudah pegi banyak betul kedai buku macam MPH , Popular , Boader tapi saya tak jumpa pun buku smocking yang sangat lengkap dengan info berguna macam buku ni.
Cuma saya tak pasti kalau sekarang ni di MPH area KL dan PJ ada jual buku ni. So , pada sesiapa yang masih tercari-cari buku panduan lengkap nak jahit smocking ini la buku terbaik pernah saya baca.


Di muka surat awal/permulaan buku ni di tunjuk jenis-jenis jahitan smocking yang agak senang, di muka surat seterusnya lebih banyak teknik smocking yang ditunjukkan langkah demi langkah sampai la smocking siap. Dalam buku ni ditunjukkan lebih dari 25 jenis teknik smocking , bestnyaaa.


Semua perkara berkaitan smocking ada dalam buku ni , dari jenis kain , istilah smocking , jenis jarum, tips berguna tentang jahitan smocking , gambar yang sangat jelas dan macam-macam lagi lah.

13 comments:

  1. salam kak nanie.... best nyer buku tu.. pah pon tak pernah jumpe la bukutu... yg english pah ade.. tapi harga tak la rm120. pah beli rm70, dah 3 tahun lepas....

    ReplyDelete
  2. ooo ye ke , murah le harganya masa pah beli dulu tu yg akak tgk kat Subang Jaya tu mmg mahal le kenapa ye,kalu buku smocking kat Yee Button SS2 PJ pun mahal juga tapi buku yang sama tgk kat MPH murah pulak .Entah leee

    ReplyDelete
  3. Tak sabar nk tunggu buku ni sampai kt sabah plak...

    ReplyDelete
  4. Hi Nannie...

    Salam perkenalan...

    Saya berminat betul nak dapatkan buku ni... rasanya kat MPH Seremban tak jumpa pun.. cuma ada A-Z Sulam Benang... rasa macam nak ke Mahkota Parade la pulak...

    Saya pernah jahit smocking kat baju tidur, diajar arwah mak saya selepas SPM tahun 1985 dulu.... dah 24 tahun.... nannie tak buat kelas smocking ke?

    ReplyDelete
  5. Oo... Dah keluar ye buku A-Z Smocking??? Sheila punya yang English version, masa beli harganya RM80.00. Sebelum ni dah keluar buku A-Z Sulaman Benang Jilid 1 & Jilid 2. Isi kandungannya semua sama cuma di alih bahasa je kan???

    ReplyDelete
  6. Trisya tunggu ya nanti buku ni mesti samapi ke Sabah, boleh la beli.

    ReplyDelete
  7. Wlkslm ,saya dah ke blog Nurain insyallh nanti saya akan buat kelas smocking.

    ReplyDelete
  8. Sheila ,buku ni hanya di translate ke BM jeyang lain sama la kot.

    ReplyDelete
  9. Salam Kak,

    Sy pun tgu buku ni sampai kat Sarawak, especially kat Bintulu hehehe..

    ReplyDelete
  10. Salam kak Nannie,

    Su pun minat jahit smocking juga. Teringin gak nak beli buku tu. Leh bgtau sykt yg keluarkan buku tu tak?

    ReplyDelete
  11. hana (ctc_fair1981@yahoo.com)July 29, 2009 at 10:48 AM

    as'kum kak....hana pun minat nak blaja smoking...kalo akak buat kelas hana nak join yer....tq

    ReplyDelete
  12. Salam Nanie...

    Buku ni adalah versi BM dari buku terbitan Country Bumpkin - Inspirations siri A - Z. Buat Gaban, buku ni Erpha ada nampak di kebanyakan shopping mall di Miri, mcm di Imperial Mall Public Magazine dan di sebuah kedai buku di Mega Hotel. Buku ni boleh dikatakan ultimate guide for smocking beginners... :) mesti beli tapi kalau dah ada versi BI, rasanya x perlu... :)

    ReplyDelete
  13. kenan gak ngan buku ni. nak2 versi BM. ok ler dengan kiter yg blur BI. kene p cari nie..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .