MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Saturday, March 28, 2009

PEMANDANGAN SELEPAS SUBUH

Selalu bila bangun pagi dan tengah sibuk siapkan anak-anak nak ke sekolah saya suka curi-curi masa untuk pegi ke balkoni rumah saya ni untuk melihat pemandangan sekitar kawasan perumahan saya , saya ni duduk di apatment tingkat 7 dan memang boleh lihat pemandangan jauh sangat kalau kena cuaca cerah boleh nampak sampai ke KLCC.
Pemandangan matahari terbit dari celah-celah bukit-bukau betul-betul depan apatment saya ni memang mengasyikkan dan sering saya tunggu . Tiap-tiap hari pemandangan berbeza yang dapat saya lihat , kalau semalamnya hujan pagi ke esokkannya langit tak begitu cerah sebab banyak awan terkumpul di langit. Jika hari tu tak hujan memang dari pagi lagi langit cerah saja macam dalam gambar saya ambil ni.

Saya pun terus ambil kamera dan snap sana snap sini , berkeping-keping gambar saya ambil sebab takut cuaca akan berubah cepat. Memamg semenjak tahun sudah saya dah semakin teruja dan minat sangat dengan fotografi , terlalu asyik melihat melalui skrin camera pemandangan ciptaan Tuhan yang maha esa. Takjub sebenarnya dengan warna-warna alam , terlalu cantik.

Cantik sangat kombinasi warna alam , biru langit dengan jingga kemerah-merahan dari matahari . Nun jauh tu di sebalik bukit-bukau adalah kawasan Cheras dan KL , kalau new year eve atau Merdeka memang boleh nampak letupan bunga api dari KLCC . Best la juga.


Selepas snap berkeping-keping gambar tiba-tiba je saya nampak satu line halus  di langit. Dah lama saya tak nampak pemandangan macam ni , rupanya jalur garisan tu ialah asap dari kapal terbang atau jet yang melintas di ruang udara , wahhhh cantiknya saya pun terus mencari mana kapal terbang tu nun jauhhhhhhhh nampak kecil........ sangat.
Saya hanya terbayangkan org yang di dalam jet tu yang mungkin tengah memandang ke bawah melihat pemandangan yang lebih luas dan pasti sungguh mengasyikkan. Hmmmm bila melihat kecantikkan alam sekeliling ini menyebabkan saya teringat kepada penciptanya yang maha mengasihi dan penyayang. Saya terus rasa bersyukur sangat sebab masih dipanjangkan umur dan diberi kesihatan yang baik serta masih dapat melihat dan menikmati kehidupan di dunia ini seadanya.

Saya dongak kepala ke langit dan nampak garisan lurus ini dengan lebih jelas , cantik sangat dan terus saya teringat masa kecil-kecil dulu. Saya selalu nampak pemandangan begini sebab rumah saya berdekatan dengan lapangan terbang Kepala Batas , Alor Setar. 
Tapi masa kecil dulu lain ceritanya kalau nampak kapal terbang lalu mesti seronok sangat terus terjerit-jerit ..... bye-bye..... sambil tangan melambai-lambai pada kapal terbang di langit tu macam la orang dalam kapal terbang tu dengar hehehe , memang lawak bila ingat balik gelagat saya dan kawan-kawan dulu. Masa kecil yang saya tau nak seronok dan nak main saja hehehe memang masa kecil tu saja la yang kita ingat dan nak buat. Kejap saja masa berlalu sekarang ini anak-anak saya pula yang seronok melihat kapal terbang yang terbang di langit. 
Besok pagi saya nak tunggu lagi matahari terbit , memang mengasyikkan. Angan-angan saya ialah nak beli kamera SLR yang lebih canggih , sebabnya sudah pasti hasil gambar-gambar yang saya ambil nanti lebih cantik. Tapi buat masa ni saya dah cukup happy dengan kamera yang saya ada sebab hasil gambarnya dah cukup baik buat saya.

2 comments:

  1. salam singgah..terjumpa blog akak ni bila sggh kat blog kak jun..best nye akak nannie pndai smocking ni..masih aktif lg ke?

    ReplyDelete
  2. Wlkslam , Baru aktif balik semenjak awal tahun ni.Dulu memang aktif tapi semnjak mengandung tahun 2007 sampai la tahun sudah stop sebab masa banyak untuk baby Adam sekarang ni dia pun dah makin besar boleh la start balik.Jahit smocking tu boleh la sebab dulu memang ada belajar masa ambil couse fesyen kat uitm

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .