MY DEAR FOLLOWERS

Halaman

Monday, March 2, 2009

HOBI SAYA - FOTOGRAFI


Awan ciptaan Allah ini sentiasa memukau pandangan mata saya , kemana saja saya berjalan atau mengembara pasti mata saya ni akan sentiasa melihat ke atas pada langit.
Terpesona saya pada langit dan awan menyebabkan saya sentiasa mengambil gambar awan tak kira dimana saja saya berada.Memang dari kecil lagi saya suka memandang ke atas melihat langit dan awan yang seolah-olah membentuk berbagai rupa objek , kadang-kadang macam binatang , ada kala macam manusia , buah , pokok , tangan manusia dan macam-macam lagi.Saya memang dari kecil seingat saya dari umur 5 tahun suka membayang kan sesuatu( imagination) setiap kali melihat awan, saya rasa semua budak kecil memang macam tu.Rupanya sampai ke besar saya masih terpukau dengan awan-awan ni , hehehee.
Pesona warna yang wujud pada langit terlalu mengasyikkan .Semalam semasa berada di hotel ini pada tingkat 22 saya mendapat pandangan langit yan luas terbentang.Memang saya tunggu saat -saat begini, ketika matahari terbit.
Lepas subuh saja saya terus berdiri di tingkat bilik hotel dan terpegun dan terpaku melihat pancaran matahari yang mula muncul. Sikit-demi sedikit matahari menunjukkan dirinya.
" Sungguh menawan ciptaan Allah" itu saja perkataan yang ada pada pemikiran saya pada saat itu.Terus mata ini memfokus pada skrin camera dan saya cuba sehabis mungkin untuk mendapat gambar yang terbaik.
Saya pasti kalau juru kamera yang profesional hasil gambar mereka mesti berpuluh kali lebih baik dari saya tapi saya sudah cukup puas hati kerana ini la usaha saya dengan camera digital yang biasa-biasa saja.

Pukul 6.45 am


Pukul 7 am


pukul 7 . 10 am


Pukul 7.20 am , matahari mula muncul.


No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya ni dan sila la tinggal komen anda ya .